Sida 3 av 8 FirstFörsta 12345678 SistaLast
Resultat 21 till 30 av 77

Tråd: Ordförande är Rant, juli 2019

Re: Ordförande: s Rant, juli 2019

Ge Norman, du har definitivt börjat något, de flesta användare online på ett och samma tillfälle, på den 10: e, 836, upp från 500 udda, som har stått för yonks innan.
    Senast redigerad av Longtimefan; 11-07-201910:03.

Plats Supporter ProtoTipo's Avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Läge
    Yttre Mongoliet

Quote Ursprungligen Postat av Normb666 View Post
    och den gula Hawk på Totalt Headturners, både som säljs i mitten av 50-talet, Nick ' s (inpractically ingen tid alls) för att en bil insamlare vars garage redan innehåller en Miura och aMcLaren, och Hawk ta ett par månader att sälja, hade minskats från de ursprungliga £59K till £55K.
    Så Mick gamla Spyder chassi 12V Alfa Transformator, eller den här?:
    https://www.pistonheads.com/classifi...0-2017/9053430

och ett par tusen pounds förändring.
    Senast redigerad av ProtoTipo; 11-07-201907:37.

SEK Medlem renmure's Avatar
    Reg.datum
    Maj 2017
    Läge
    Skottland

Men det är en hel del folk ute, kanske bort från budgeten kit car) för att bygga publiken, som inte riktigt med att göra ett val på samma sätt. Så, det är inte ett fall av en £55k Stratos replik ELLER en Exige, det är vad Stratos replik att gå vid sidan av den Exige och förmodligen Range Rover Sport och Aston för helgen.

Kvaliteten på den senaste “kit” att innebära att många folk är bara ute efter att ta ut pengar på banken, ett säkert sätt att förvandla det till en bil, och när de känner för en förändring, vända tillbaka till pengar. Ibland lite mer pengar. Bilen är en handelsvara mer än ett bygg projekt. Tillfredsställelse av att äga det är en omedelbar (kanske på kort sikt) sak i stället för ett långsiktigt arbete av kärlek. IMHO förstås.

Plats Supporter ProtoTipo's Avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Läge
    Yttre Mongoliet

Japp, den ursprungliga Stratos-entusiasten är definitivt en döende ras.

Hur någon kan vilja ägandet av en Stratos, samtidigt som man har ögon glas över omnämnandet av lik av Claudio Maglioli och Georgio Planta är svårt för mig att begrunda.
    Men jag antar att tiden marscherar på, och det är där vi är?

Ok, så kanske inte dör, men de blir äldre och är i underläge?
    Senast redigerad av ProtoTipo; 11-07-201909:10.

Super Moderator
    Reg.datum
    Sep 2016
    Läge
    St Helens

Ser ut som att detta har inspirerat någon livlig debatt som avsett - en del bra saker som görs och åsikter som framförs!

En av de saker jag försökte få fram var vad Chris J sa bara - den "gamla ordningen" Start entusiaster ersätts, eller kanske förstärkt av en annan typ av person helt och hållet. Det är den typen av person som är i bilar, har insett Stratos är ett klassiskt och vill ha en bit av det, och ser det som lite av en "investering" i en exotisk bil till ett billigt pris (jämför med värden av klassiker som E typer, Big Healeys, original, etc.) De vet inte något om kit sig själva och allt de ser är den blanka Stratos form, och antar att de är alla ganska mycket samma under. Detta bekräftas vara liknande priser hämtade av två bilar som jag använde som exempel - Nick är obefläckade, låg körsträcka, vackert byggd LB och den gula THT Hawk som var baserad på massor av begagnade delar och, tror jag, hade en 164 12v motor? För oss på det här bör vara ett självklart prisskillnaden, och normalt skulle det vara - jag var inte försöker säga alla Strat reps är nu värt mid-50k är! Men nu har en ny "ras" av köpare dyker upp, att inte ha gjort sin forskning, och bara lämna över bytet.
    Jag tycker personligen att det är svårt att tro att någon skulle komma in på en marknad som "vår" utan att göra en del forskning, kanske kommer det här och det här, att ställa frågor, etc. Men hey, det är deras pengar, deras beslut, och caveat emptor...

Jag tror fortfarande oss på här, men är en bit bakom kurvan om priser. Världen har förändrats för bilar som är "intressant" och "olika". Som Jim (renmure) sagt, det finns en hel del där ute som inte är intresserade av att bygga en bil, och de vill att deras önskningar nöjd NU (kanske lite av penningstarka person som är van att gå sin egen väg direkt, går det?) - de skulle nog även överväga en gul bil med blå hjul :-P

Om LB inte vid något tillfälle gå nyckelfärdiga bara, då jag antar att de kommer att ha någon form av bas spec och pris för denna bil, med ytterligare ett antal prissatta alternativ. Som ska hjälpa till att stablise osäkerhet över priser i viss utsträckning, om du inte vet exakt vad en ny kostar, men att "jag vill ha det nu!" kommer fortfarande att blåsa upp priserna om väntelistan för nya är lång... intressant gånger, methinks, men låt oss inte oroa sig alltför mycket, eh, cos "vad är det värt" är egentligen bara viktigt om du ska köpa en, och b) om du säljer din...tills dess att det är ett ess, kul bil som tar yonks att ta sig från A till B cos du är för upptagen med att slåss mot peeps med smartphones för att ta bilder

P. S. som är dessa "Maglioli" och "Piano" killar???? (Jag skämt, ärligt!)
    Senast redigerad av Normb666; 11-07-201910:29. Anledning: tillägg

Super Moderator
    Reg.datum
    Sep 2016
    Läge
    St Helens

Förresten, Robin - vi har slagit 836 användare idag - gått upp till 1400-tal i morse...inte dåligt för en klubb med endast 200-tal medlemmar! Jag misstänker att det är en felaktig omdirigering från en populär porr webbplats någonstans

SEK Medlem Lancialulu's Avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Läge
    Colchester

En av de saker jag försökte få fram var vad Chris J sa bara - den "gamla ordningen" Start entusiaster ersätts, eller kanske förstärkt av en annan typ av person helt och hållet. Det är den typen av person som är i bilar, har insett Stratos är ett klassiskt och vill ha en bit av det,
    Jag bör påpeka att redan i slutet av 80-talet kit var professionellt byggd av godkända byggare. Till Exempel min "Nyanser" som byggdes av Bob Pilot av Courtney Garage (på den tiden den enda GH godkänd Transformator builder). Jag har öga waterying räkningar på över £30k tillbringade sedan på build, och det var runt en Beta-enhet. Kunden var involverade i alla beslut och kom undan med och extremt välbyggd Replik. Kille eller Gerry kan veta hur många kunder Transformatorer slå marknaden. Min poäng är att det fanns de folk då. Jag är en av dem som ville ha en färdig artikel (inte för att jag inte göra det mer färdigt), men jag är inte en "byggare" SEC-medlem men en "förare" SEC-medlem och jag misstänker att jag inte är ensam....

Intressant kunden Nyanser inte det för länge och det gick till en ingenjör som transplanterade 164V12 och uppgraderad alla bromsar och fjädring enheter. Då jag köpte den och fettled uppgraderingar och gjort en del förbättringar - nu är det bara att köra. Det är min favorit för min flotta.

Förresten, Robin - vi har slagit 836 användare idag - gått upp till 1400-tal i morse...inte dåligt för en klubb med endast 200-tal medlemmar! Jag misstänker att det är en felaktig omdirigering från en populär porr webbplats någonstans
    Det kanske kan vara något att göra med en fras som har dykt upp i tråden (L L) när Googlade!!!!! Eller kan det vara så att Normen är riktningen?

SEK Medlem Sando's Avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Läge
    Mellersta England, Notts Norr

Trodde aldrig jag skulle säga det,......men även som en av Oldskool, jag skulle fortfarande behöva tänka två gånger om någon med £50k+ att bränna ett hål i fickan ville min Hawk nu. Så mycket har jag älskade (och fortfarande älskar) och ständigt hålla det 100% tillförlitliga och används som den borde vara. Livet går vidare, det finns mycket du kan göra med den typen av pengar och fortfarande har förändras till något för att ha kul i/på/pilot.
    ..Mörka tankar! Men man vet aldrig........Tycker verkligen inte att jag någonsin skulle säga det!
    Bobster

SEK Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Läge
    Woodbridge, Suffolk

Alla bra saker, får mig att le att tro att värdet på min bil när jag äntligen är klar med det (Paintshop bokade för början av Hösten nu!) kommer att närma sig värdet av en riktig man, när jag började bygga den för över 30 år sedan!!

Liknande Trådar

1. KITFEST 2019
    Av Skelly i forum Händelser
    Svar: 40
    Senaste Inlägg: 20-06-2019, 09:58
  2. Garage Dag 2019
    Av Bernard i forum Händelser
    Svar: 40
    Senaste Inlägg: 09-04-2019, 18:19
  3. PPC Magazine juli 2013
    Av john i forum Stratos Forum
    Svar: 9